Egy átlagos napon délután 3 órára a Google kereső forgalomszámlálója meghaladja az 5 milliárdos keresésszámot. Nap végére eléri a 8,5 milliárdot! Ha a Föld minden lakójának a képessége és az igénye meg lenne rá, akkor mindenkire jutna napi 1 keresés.
Elképzelni is nehéz, hogy léteztünk az internet előtti világban. Bár internet elérhetőség szempontjából még nem mi vagyunk az új Kuwait (internet felhasználók penetrációja 99,6%?), de a magyarországi háztartások 86%-os használati mutatója is szép eredmény. Ráadásul egyre tudatosabbak, felkészültebbek a felhasználók. Persze ehhez komoly edukációs folyamatokra volt szükség, aminek még közel sem értünk a végére.
A nagyvállalatok már csak nagyságukból fakadva (nagyságuk a legújabb technológiák korai bevezetésével szorosan összefügg, nagyságuk révén eleve sok embert érnek el) élen járnak a technológiai újdonságok bevezetésében és használatuk megtanításában. Mi történne, ha ez nem csak a nagyok kiváltsága lenne? Talájunk a saját vállalkozásunk háza táján olyan pontot, aminek az ismerete, használatának megtanítása az ügyfeleink, vásárlóink számára könnyebbé teszi az életet.
Mit jelent, hogy könnyebb?
Hogy kevesebb időráfordítással éri el ugyanazt. Hogy igényinek jobban megfelelő, akár magasabb értékű szolgáltatáshoz juthat. Hogy olyan dologban vált komfortossá, amitől eddig tartott és még sorolhatnánk.
Mekkora erőfeszítést jelent ez nekünk?
A tudásunk megvan hozzá, így csak két fontos feladatunk van a továbbiakban. Öntsük megfelelő formába önteni és gondoskodjunk az információ célbajuttatásáról.
Hogy működik ez a gyakorlatban?
Egy galéria vevőköre az idősebb korosztályból kerül ki, akik a galéria már 10 éve működő honlapjához szoktak. Haladva a korral a galéria új honlapot készíttet. Mielőtt élesítésre kerülne az új oldal, küld egy hírlevelet a vásárlóinak, amiben csak arról informálja őket, hogy rövid időn belül meg fog változni az oldal és itt milyen új lehetőségek nyílnak majd meg a vásáróknak. Megírja azt is, hogy az oldal élesítése X napon várható, amiről ismét értesíteni fogja őket. A következő levélben az oldal élesítése mellett arról is részletesen beszámol, milyen új funkciókat kerültek be, hogyan változott az oldal felépítése, képekkel illusztrálva megkönnyíti új oldal használatát. Még jobb, ha egy kis oktató videót is belinkel. Biztos nem lesz minden egyes vásárlójának szüksége a segédanyagra, de lesznek olyanok, akiknek nagyon is hasznos. Ezzel nemcsak elkerülte, hogy lemorzsolódjanak azok a vevők, akik kevésbé jártasak az online világban, hanem ügyfélélményt generált. Tanúsította, hogy figyel a vásárlóira, fontosak számára.
Biztosak vagyunk benne, hogy minden vállalkozás rendelkezik olyan tudással, ami a partnerei számára hasznos, csak meg kell találni és bátran használni.